Surprise, surprise!

20 september 2012 - Santiago de Compostela, Spanje

And I know when I need it I can count on you like 4 3 2, You'll be there, Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah,
Wooooh, Wooooh
 , you can count on me cos' I can count on you (Bruno Mars)

"He, dat lijkt Peter wel", zegt Laus. Het is Peter! En dan ziet hij Jannie. We vallen elkaar in de armen, bij het kleine kappelletje, San Marcos, 5 km voor Santiago. Wat een bijzondere verassing! We krijgen Urkerlanden, kaarten van de kinderen en een 'nieuwe knip' met een briefje van mijn moeder. Zoveel hartelijkheid, vriendschap en liefde, het is overweldigend.
Gezamenlijk lopen we druk pratend en belevenissen uitwisselend, de laatste vijf kilometer, de grote stad in. Vlak voor we de Kathedraal bereiken, horen we een enthousiaste schreeuw. Met uitgestoken armen komt iemand op ons aangerend, het is Corina ( die van de vele bagage). Ze had zo gehoopt ons nog te treffen, en wij haar. Vanavond vertrekt ze terug naar Zwitserland. En nu loopt ze ons zomaar letterlijk tegen het lijf. Geweldig leuk! We wisselen email adressen uit.
De grote kathedraal is bijzonder, het oude centrum mooi maar het draait in de stad vooral om de pelgrims. Zij zijn de toeristische trekpleister.
Later halen we ons diploma, de compostellane, op.  We zijn er! De taart is binnen, nu nog voor de toef slagroom naar Finisterre. Maar eerst even genieten, samen met onze vrienden.
Santiago blijft voor ons synoniem met een warm welkom, een prachtig kado, een echte surprise!

Routefeiten:
Route: o pino ( rua) naar Santiago, 22 km.
Markering, kan niet mis
Hotel: MV Algalia, goed hotel. Prachtige kamer met zitje, breed bed, douche redelijk, goede wifi.

1. Marret:
    20 september 2012
    wat een mooi slot van jullie reis, Urk en Santiago samengebracht, de cirkel is rond!
  2. Marian:
    20 september 2012
    Ontzettend trots op jullie. Een welkom die jullie verdiend hebben!!
  3. C Fruytier:
    20 september 2012
    Ik dacht maar zouden ze elkaar al hebben gevonden en wat zullen ze opkijken ,Jannie was er zo opgetogen over toen ik haar sprak op de zendingsbazar ,ik zei tegen haar wat een ontzettend leuke verrassing om zo samen het laatste stukje op te lopen .Ik begin nouw ook wel heimwee te krijgen naar jullie maar gelukkig duurt het niet meer zo lang .
  4. Marjan loosman:
    20 september 2012
    Wat een leuke verrassing, veel plezier voor de laatste kilometers.
  5. Corrie Ruiten:
    20 september 2012
    Gefeliciteerd, wat een geweldige prestatie!
    Morgen ook nog het wierookvat zien slingeren, ook heel apart!
  6. Natascha van Loosen:
    20 september 2012
    Wat een leuke verassing. Ik ben zo blij dat jullie het gehaald hebben. En wat gaan jullie nu doen? Nog even vakantie vieren? Ik zou nog ff genieten van de spaanse zon, want hier wordt het ook al snel frisser.
  7. Elise:
    20 september 2012
    Proficiat, ben trots op jullie. Nog een mooie tijd met elkaar.
  8. Dirk & Jacqueline:
    20 september 2012
    Ideetje voor Peter; De Camino op de fiets!!!!
    Gefeliciteerd met het behalen van de finish, want zoals vriend Daniël al zong; Je mut'n deurlop'n tot an de streep! Groeten en geniet er van!
  9. Tineke Van Den Berg:
    21 september 2012
    wat een gave verrassing en van harte gefeliciteerd met het behalen van de finish!!! en bedankt voor al het lees plezier! groeten Tineke.