Rocky Road

28 juli 2019 - Zennor, Verenigd Koninkrijk

“On the Road again....”

Rocky Roads, een cake gevuld  met marshmallows omhuld met chocolade, we zijn al twee keer overstag gegaan deze vakantie. Ook onze nieuwe gastvrouw belooft ons Rocky roads voor het komende wandel traject. Ze doet zelfs voor hoe zei ooit van de ene rots naar de andere geklommen is. Daarbij overdreven zwaaiend met haar vrij forse heupen. Beslist de zwaarste etappe van het traject volgens haar. We zie het wel, eerst een vrije dag in St. Ives. Het frans aandoende plaatsje met zijn haventje, droogvallende bootjes bij eb en talloze schreeuwende meeuwen. Het is of er de hele dag en nacht pannen met restjes aardappels geleegd worden, zo’n geluid.  Maar hier lusten de meeuwen alleen  heerlijk Cornish ijs , Cornishe pasteien ( geprobeerd maar zozo) en Fish en chips. En laten dat nou precies de drie dingen zijn die langs de hele kade (en kust) verkocht worden. De meeuwen vallen doelbewust aan op de lekkernijen. Het lijkt de film “Birds” wel. We eten wijselijk binnen en slapen die nacht in Painters Cottage. Een oud ‘Georgian’ huis, gerenoveerd met behoud van authentieke details. In de badkamer een zilverkleurig bad op pootjes van meer dan twee meter lang, antieke kasten en een erker met oude ramen die uitkijken over de oceaan. In de verte zien we de vuurtoren op het eilandje weer. De gastvrouw Maddy, is ‘s morgens blij verrast met haar birthday present en ondertussen praat ze honderd uit tegen ons en de andere gasten, ook wandelaars.

En dan op pad naar de Rocky road. Het is inderdaad het lastigste pad tot nog toe. Het doet ons aan de wandelpaden in Frankrijk denken. Op enkele plekken moeten we inderdaad op handen en voeten naar boven of beneden. Maar worden daarbij wel getrakteerd op weer geweldige zeegezichten. Bovendien horen we ook weer de golven stuk slaan op de rotsige kust. We vinden het leuk en uitdagend maar het is wel prettig dat we na vijftien kilometer zijn aangekomen in Zennor. Twee huizen een kerk een pub en een kapel. Die is omgebouwd tot herberg met zes mooie kamers. We slapen vannacht in de kerk, een ‘Bethelkerk’ raam op de kamer. Maar eerst uitpuffen met Peppermint Tea en een misschien wel een Rocky Road.

1. Jacqueline:
    29 juli 2019
    Fijn dat Laus ook eens languit kan in bed. Aan de verhalen te lezen ,hebben jullie een prachtige vakantie. Het Engelse landschap is prachtig. Nog veel wandelplezier gewenst . Dirk en Jacq