Loat mai maar lopen!

20 augustus 2012 - Portugalete, Spanje

Loat mai maar lopen, Loat mai maar goan, want niks is slimmer (arger) dan stille bleven stoan  (Daniel Loheus)

Dit zongen onze vrienden op ons 25 jarig huwelijksfeestje. En vandaag hebben we gelopen, en hoe, 12 km te veel.
De jonge Spaanse pelgrim die we achterop liepen wees ons op het feit dat als we in Portugalete wilden overnachten, we acht km terug moesten lopen. We waren het gewoon voorbij gelopen! Dat komt omdat de Europese subsidie hier goed is besteed, door een fietspad aan te leggen van Barakaldo naar Zierbana, het loopt langs en over de vele verkeerswegen, die door het industriegebied lopen. Een goede aanwinst, de pelgrimsroute volgt dit mooie fietspad maar komt daardoor maar zijdelings bij Portugalete langs en er staat geen bordje dat ons attent maakt op het feit dat dit het stadje Portugalete is. Netjes de pijlen volgend zijn we dus gewoon doorgelopen. We besluiten om nog vier km met onze nieuwe vriend mee te lopen en dan bij het eerste het beste plaatsje de bus terug te nemen. Zo gezegd, zo gedaan!

We liepen ook wel lekker vandaag al was de omgeving saai en industrieel. Gisteren, tijdens de rustdag, merkte ik dat ik het gewoon moeilijk vond om rust te houden. Het liefst was ik doorgegaan. Er maakt zich een gedrevenheid van mij meester, waardoor ik lastig kan uitrusten. Dus maar een boek gelezen. En terwijl ik liggend op een bankje de bladzijden omdraai, zie ik mijn lief zich lekker uitstrekken op het gras. Al snel gaan de ogen dicht en is hij vertrokken. Soms maakt het mij jaloers! Laus kan heel goed van het moment genieten. Dat probeert hij mij al jaren te leren, maar ik moet vaak nog zo veel!  Toch is het goed zo' n rustdag. Even de voeten en de spieren bij laten komen. Even stilstaan, bezinnen. Toen ik laatst een pelgrim een beetje beschaamd vertelde van onze bagagevervoer en geplande reis, zei zij: "Dat is ok, De Weg, komt voor iedereen zoals die hem nodig heeft!” Misschien moet ik wel leren rusten!

"Soms moet je even omme kieken, soms stille bleven stoan, want als je niet wieten woar je vandoan koemen, wiet je ok niet woar je hene goan" (Daniel Loheus)

Routefeiten
Route: Bilbao - Portugalete. 18 km. Wij zijn doorgelopen tot Arena strand.  Tot Barakaldo de ria gevolgd, dat is wel leuk. Daarna gele pijlen gevolgd, over 15 km mooi aangelegd, voet/ fietspad.
Markering: eerste deel niet (was alternatief). In Barakaldo, flink zoeken, maar een goed Engels sprekende Raphaël, leidde ons de hele stad door naar de goede pijlen. Daarna prima maar dorpjes worden niet aangegeven, is deels nieuwe route, staat nog niet in boekje.
Hotel: Grand hotel Puenta de Corozon. Prima. Douche, bad, goed bed, wifi.

1. C Fruytier:
    20 augustus 2012
    Hallo hier een groet vanaf de boot ik lees nu de verslagen op wiepie haar telefoon van dat rusten kan wel eens waar zijnmaar al wandellende leert men .ik geniet nog steeds van het reis verhaal iedere dag en de famllie ook de groetjes ook van wiep luc en ed vanaf de boot in slooten
  2. C Fruytier:
  3. Marian:
    Wat een mooi inzicht :-)

even een tegenhanger:
    Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.
    (Loesje)
  4. Jurie & Alie & Tante Trien:
    21 augustus 2012
    Ha die Laus en Ester. Wat leuk om op deze manier jullie te "volgen".
    We blijven het een prestatie vinden hoor om deze tocht te ondernemen. Nog niet anwinnig noar de kiengeren ?? Aanstaande zaterdag gaan wij een weekje naar Barcelona. Bessien Trien past op Tamara en Gerdien staat nog even in de vis een lekkere zakcent te verdienen want nu is het sparen vor een autootje he... Nou geniet van jullie wandelingen en van Gods mooie natuur...Groetjes ok van Tante Trien.