Genieten

26 september 2020 - Aurelio, Italië

Muziek: We did it all, Bryan Addams

"Wel genieten hoor", stuurt een vriendin. En we genieten van een leeg St. Pieterspein bij binnenkomst.  Op dat moment barste namelijk de regen en het onweer los, dat al een tijdje in de lucht hangt. Wie kan foto's nemen op een leeg  St.Pietersplein? We kunnen er om lachen. Het is zo passend.
Vanmorgen de kuit naar instructie van onze schoonzoon William getaped. Maar de tape die we gekocht hebben blijkt een soort pleister anex schilderstape te zijn. Binnen de kortste keren bungelt het aan mijn been. Toch houdt de kuit zich redelijk vandaag. Weer een pluspuntje.
We mogen vanmorgen eerst acht kilometer afscheid nemen van de, zelfs op zaterdag, hele drukke via Cassia. We banen ons op de slechte stoep omringt door afval of afvalcontainers een weg om maar niet door het tegemoet komende verkeer omver gereden te worden. We zijn blij met dit afscheid.
Daarna is het acht kilometer echt genieten met een grote G. Een prachtig natuurpark leidt ons naar de voorstad van Rome. We horen de vogels fluiten, het water stromen en staan op een gegeven ogenblik op 100m een moeder wild zwijn met vier jongen aan te kijken. We staan in dubio. Gelukkig besluit ma zwijn na enkele minuten het hazenpad te nemen en haar kroost volgt. Opgelucht vervolgen wij ons pad.
In de voorstad en daarna volgen de zeven heuvels en acht kilometer zoeken naar aanwijzingen in Rome. Het enige geniet moment is als we boven op een heuvel in het stadspark de St.Pieter zien liggen.
De laatste kilometer lopen, bewegen, wij tegen het verkeer in naar het beroemde plein. Iedereen is op vlucht voor de regen en het onweer. Op het plein worden we nog vlug begroet door een groepje medepelgrims dat zich vervolgens ook snel uit de voeten maakt.
We kijken nog even waar de Friezen kerk is waar we morgen de reis willen afsluiten.
We poseren op het lege plein, we zoenen en duiken dan vlug een café in. We melden het thuisfront dat we het gehaald hebben en bestellen twee grote pullen bier, genieten!!

1. Annemieke:
    You did it!!
  2. Wilma:
    👏🏻👏🏻👏🏻
  3. Marian:
    26 september 2020
    Wat een heerlijk gevoel moet dit zijn! Wat een kanjers zijn jullie 👊
  4. Janneke Fruijtier:
    Super.👍
  5. Jacqueline:
    26 september 2020
    Gelukkig is het onderweg droog gebleven. Het is toch bijzonder . Het hele Sint Pieter plein voor jullie alleen😙. Dat zal morgen wel anders zijn denk ik. Fijne dag(en) nog.
  6. Marije:
    27 september 2020
    Gefeliciteerd met deze prestatie!