Chambre d'hote

25 juli 2016 - Lauzerte, Frankrijk

Chambre d'hote

Lagen we in de eerste chambre in een gouden spijlenbed, we hadden wel een bubbelbad in de tuin. Nu liggen we in een zo mogelijk nog smaller zwart krakend spijlenbed. Tussendoor hadden we een prachtige chambre, vol authentieke spullen. Een soort kelderkamer met overdekt voorportaal en dus lekker koel. In dat voorportaal stonden oude bioscoop stoelen, een oude werkbank en een bonte verzameling aan allerhande oude antieke prullaria, zonder dat het 'te' werd.
Daarna hadden we in de buurt van Cahors een hotelletje dat in de jaren 60, 70 zeer zeker tot de crème de la crème behoorde. Maar aan de huidige standaarden echt niet meer voldoet. Alles in de kamer was blauw, behalve het bed, dat was ouderwets bruin.
En nu zitten we dus in een zeer bijzondere chambre d'hote in de buurt van Lauzerete. Weer zo'n parel van een kunstzinnig plaatsje, met een bijzonder plein en een jardin ( tuin) des pelegrins.
Deze keer worden we welkom geheten door de eigenaar, die ons eerst een heerlijk glas drinken aanbiedt. Het valt ons op dat hier vooral mannen logeren. En de eigenaar zelf valt duidelijk ook meer op mannen. Het hele huis is zeer smaakvol ingericht en heeft een formidabel uitzicht over de omringende bergen. De badkamer is modern de rest is romantisch, basic, smaakvol.
We worden hartelijk uitgenodigd om vanavond mee te eten en aangezien aan alle kanten het eerstvolgende stukje beschaving zich op minimaal 5 kilometer bevindt, nemen we het aanbod dankbaar aan.
Dat was geen verkeerde keus! Iedere gang wordt door de heer des huizes niet alleen bereid maar ook met de nodige zwier en performance opgediend. We zitten aan tafel met twee vrouwen en 5 mannen, waarbij wij het enige hetro-stel zijn. Ontzettend aangenaam en gezellig eten we een overheerlijk menu met als thema canard geserveerd met een verrukkelijke rosé uit de streek. We likken nog net de borden niet af, zo lekker.
Buikje rond, doen we nog een petit promenade alvorens we onze chambre weer opzoeken.