Campingdag

26 juli 2016 - Lauzerte, Frankrijk

Ook het nietsdoen wordt benoemd zodat het in ieder geval de indruk geeft dat er wel iets ondernomen wordt. Zo ging dat toen we een aantal jaren geleden kampeerden met de kinderen. Iedere dag een kernactiviteit. De eerste dag gingen we met, en later stuurden we de kinderen naar de receptie en dan mochten ze alle leuke activiteiten uitzoeken wij vulden de suggesties aan met gratis activiteiten zoals in de rivier zwemmen, wandeltochtje enzovoort. Gezamenlijk maakten we dan een planning, die aangepast kon worden aan het weer. De dagen die overbleven noemden we campingdagen. Campingdagen zijn dagen waarop je lekker lang uitslaapt, gezamenlijk al spattend en spetterend de was doet, lekker lang de krant of een boek leest, rustig urenlang kan/ mag gamen en je af en toe laat zakken in het zwembad op de camping. Hoe ouder de kinderen werden, hoe vaker ze om deze dagen vroegen. Dat gaf ons dan weer de gelegenheid even een paar uur te wandelen.
Soms hadden we ook een supermarkt dag, ook leuk. We zochten de grootste supermarkt in de buurt uit en daar gingen we dan naar toe. De kinderen kregen twee opdrachten die ze de vaardigheden samenwerken en onderhandelen bijbracht. De eerste was ( na wat zeuren) zoek samen maar één nieuw gameboy spelletje uit. Dat gaf ons sowieso een uur de tijd rustig rond te kijken in zo'n mega store. De tweede was: zoek maar een gezinspak ijsjes uit, ook lastig. Daarna aten we de ijsjes lekker al op de parkeerplaats op.
Deze vakantie in Frankrijk roept herinneringen op aan de leuke en mooie vakanties van toen. Vooral als de jongste whattsappt 'we hebben een campingdag! Vakantiegevoel!'. En dat doet ons besluiten ook maar een 'campingdag' in te lassen al verblijven we in een Chambre d'hote.
We doen wat boodschapjes in een supermarché, laten ons zakken in het zwembad, spelen wat spelletjes op de ipad en lezen lekker lang een boek. Campingdag, vakantiegevoel!