Strorm en regen

23 september 2012 - Mazaricos, Spanje

"Healing rain, is falling down"  (MW Smith)

De regen komt met bakken uit de lucht vallen, de wind striemt met 100 km per uur in ons gezicht. We soppen in de schoenen. We worden vandaag geconfronteerd met storm en regen.

Vanmorgen konden we het eerst bijna niet geloven. Zes weken lang, genieten van een zonnetje en een graadje of 22. Hadden we wind was het een verkoelend briesje. We vertrokken vandaag dan ook in korte broek, vest aan. Maar al na twee kilometer moesten we stoppen om diep onder in de dagrugzakken de lange broeken en de poncho' s op te zoeken. "Hebben wij die mee dan?" vraagt Laus .
Ondertussen zwelt de wind aan en stort de regen neer. Terwijl we de berg opklimmen, vormen zich modderstroompjes tussen de stenen. Gelukkig ben ik samen met een man die van jongs af aan getraind is om in een bos te struinen zonder smerig thuis te komen. Achter hem aan manoeuvreren we van links naar rechts over de zijkanten van de bospaadjes.
Later op de asfaltweg vangen we de wind volledig. De takken waaien uit de bomen. Het is alsof de weergoden wakker geschud zijn en ons nu nog even flink willen verzoeken. Met een verbeten blik en hoofd dwars tegen de wind, gaan we het gevecht met de weerelementen aan. Het doet me denken aan de film "Forrest Gump"  waar captain Dan de strijd aangaat met de storm. "At last, he made his peace with God".

Gelukkig ervaren wij ook zonder storm, vaak vrede met God. Maar het maakt ons wel bewust van de zonnige zegening die wij deze weken mochten ontvangen. Wat hebben wij het getroffen met het weer! We zijn er oprecht dankbaar voor.
Later deze middag, hebben we de schoenen volgepropt met kranten, hebben we een hele lange waslijn dwars door de kamer waar alles aan hangt te drogen. Ik kijk naar buiten, zie de bomen zwiepen en de regen gieten. Heel even piept heel snel, de zon door een klein gaatje in het  donkere wolkendek. Het is net of de zon een dikke vette knipoog geeft.  "Goed zo! Laat je niet op de kop zitten, door wat storm en regen!"

Routefeiten:
Route : Negreira naar A Picota, 35 km. Wel een leuke wandelroute, als het mooi weer is.
Markering: goed
Hotel: casa jurjo, prima hotel, aparte bedden, prima douche, wifi in bar.

1. Marian:
    23 september 2012
    Elk nadeel heeft zn voordeel zei Kruijf al. Dan is de overgang naar hier komende week niet meer zo groot :-/
    Wel wennen hoor om zo te lopen. Maar jullie zijn er bijna kanjers!!
    Tot gauw xxx
  2. Margret:
    23 september 2012
    Zondag vandaag. Een laatste bemoediging voor de pelgrims via jullie blog. De laatste 4 regels uit vers 1 en vers 2 gz 448 LVk (vanavond gezongen in onze dienst) zijn na vandaag wel toepasselijk

Loopt alles ons ook tegen,
    Hij zal ons 't goede doen
    Hij geeft na donkre regen
    een mild en klaar seizoen

vers 2 geeft denk ik prachtig weer wat jullie hebben ervaren de afgelopen weken. Ik wens jullie toe dat jullie dat vast kunnen houden als je weer thuis bent.

Goddank, wij overdenken
    't geheim van onze Heer,
    het heil dat Hij wil schenken,
    dat nieuw is altijd weer.
    Bevrijd van onze zorgen,
    begroeten wij de dag
    en vrezen niet de morgen,
    wat hij ook brengen mag.

xx margret en ienze
  3. Nettie:
    24 september 2012
    En wat heerlijk dat Jannie en Peter dit weer niet hadden! Geniet van jullie laatste kilometers. Hier vandaag ook wind en regen.
  4. Alie schenk(peppelstek):
    24 september 2012
    Het is in Holland ook echt herfst, in 1x er in geknald koud storm regen,maar even goed gelopen vanavond,en nu lekker schoon en rozerig op bed.Fijne tijd nog, groeten Alie