Dust in the wind

29 april 2024 - Lage Mierde, Nederland

Postel- Lage Mierde 19,2 km

Dust in the Wind: Kansas: https://open.spotify.com/track/6zeE5tKyr8Nu882DQhhSQI?si=FJLxl80gTXaZBRJNwH2s2g

De stof en het zand waaien op van de kale akker en worden tegen mij aan geblazen waneer ik passeer.

Het is raar weer vandaag. Truitje aan, truitje uit, jas uit, jas aan, regenhoes om de rugzak, of niet? Af en toe piept de zon erdoor en voelt het aangenaam warm, dan weer blaast de wind je omver, en vervolgens pakken wolken zich dreigend samen om er uiteindelijk maar een paar druppels uit te persen. Het lijkt onheilspellend, maar het valt alleszins mee.

De route door de Brabantse Kempen is echter prachtig. Door bossen, langs weilanden, veel zandpaden. De brem in bloei, de vogels tjilpend. De bloeiende heerlijk ruikende lijsterbes. Zo volg ik in eerste instantie het grenslandpad en daarna de knooppunten, die hier werkelijk waar, zeer goed zijn aangegeven. Later dwars over het industrieterrein van Reusel, langs een riviertje dat aan weerskanten mooi in't groen ligt. Vanaf Reusel loop ik het Santiago pad, door bossen en langs vennen om tenslotte ook weer via een riviertje bij de Lage Mierde, uit te komen. Een heerlijk relaxte krappe 20 km. Al zijn mijn benen en knieën het niet eens met dat relaxte.

Maar die kunnen nu lekker uitrusten in een heerlijke B&B: Babbels. Een oud café is beneden mooi gerenoveerd en boven zijn twee prachtige kamers gemaakt. Ik mag logeren in de Paardenbloem kamer. Mooi behang met daarop een uitgebloeide paardenbloem waarvan de zaadjes opwaaien in de wind.

Ik word hartelijk ontvangen met koffie in de oude gelagkamer. Karin en Arno vertellen over de renovatie en hun (wandel) reizen en ik over mijn en onze avonturen.  Als ik mijn  nieuwe wandelroute uitleg voor deze week, vraagt Karin waar ik uiteindelijk naar toe wil en welk jaar ik daar uit wil komen. Ik zucht; "dat weet ik niet precies. Je hebt het toch niet in de hand". Vandaag was ik in ieder geval, heerlijk op weg, heb ik genoten en voor de rest zien we wel; We zijn immers just a little bit of dust in the wind.

Knooppunten: 12-14-13-5-2-90-40-1-34-37-62-61-88-87-75-80-58-46-47

Jouw reactie