Gewoon bijzonder

22 september 2012 - Negreira, Spanje

Je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend.
(Toon Hermans)

Het is weer een gewone wandeldag. De wekker wekt ons, we ontbijten en gaan op pad. 22 km, mooie paadjes, twee flinke beklimmingen, mooi oude elementen als straatjes, bruggen , poorten en burchten. Aankomen, inchecken en lekker eten. Een gewone wandeldag. Maar daarom zo leuk. Want deze wandeldag is representatief voor al onze wandeldagen. En Peter en Jannie, die vandaag met ons meewandelen, krijgen zo een goed beeld van wat wij deze weken beleven.
Ze voelen het heerlijke zonnetje,  het zweet drupt van ze af, ze voelen hun hart tekeer gaan, ze ( vooral Peter) voelen hun voeten, de spieren in hun benen. Genieten van de stilte, praten met pelgrims onderweg, hangen op terasjes, en genieten, net als wij. Ze krijgen het complete wandelpakket. Jannie als gelouterde vierdaagse loopster, is het wel gewend maar voor Peter is het een behoorlijk nieuwe ervaring. Maar hij doet het toch maar gewoon, heel bijzonder!
Wij vinden het erg gezellig, dit bezoek waarderen we buitengewoon. Een extra gouden randje om de toch al zo mooie ervaring.  Aan het eind van de middag, na een gezamenlijk diner, zetten we ze op de bus en zwaaien we ze uit. Tot volgende week!
Even later sluiten we deze gewone wandeldag, weer af met een douche en ons gewone wandelwasje. En er wordt weer gewoon een blog geschreven, over wandelen met vrienden in Spanje op de Camino. Het is gewoon heel bijzonder!

Routefeiten:
Route: Santiago- Negreira, 22 km, leuke route
Markering: bijzonder goed
Hotel: hotal Tamara, goed hotel, lekkere douche, functionele kamer, een lekker bed, goede wifi

1. C Fruytier:
    22 september 2012
    Samen ben je toch wat sterker zal Peter gedacht hebben en ik neem ook mijn petje af voor jullie vrienden ze zorgen voor een leuk en aangenaam slot van deze bijzondere tocht