Zonnetje

15 september 2012 - Vilalba, Spanje

Here comes the sun, doo da doo doo, Here comes the sun, and I say, It's all right  (Beatles)

Een zonnetje doet veel. Geeft alles een gouden randje. De wereld lijkt net wat lichter, warmer, mooier. Vandaag worden we getrakteerd op een heerlijk zonnetje. We lopen op hoogte, zo rond de boomgrens. Mooie vergezichten, bergpanorama's, veel oude weggetjes, romaanse bruggen en een modern windmolenpark.
De windmolens glimmen in de zon op de bergkam. Toen men hier de nieuwe snelweg aan ging leggen, hebben ze gelijk ook een windmolenpark aangelegd. Of ik het mooi kan vinden, weet ik niet, maar ze hebben hier de ruimte en niemand ( misschien de vogels) heeft er last van. Wat me hier dan weer tegenvalt is dat ik in een  land met zoveel zonne-uren, zo weinig zonnepanelen zie.

Een zonnetje geeft een evenement gelijk wat extra glans. En er waren weer heel wat evenementen alleen al op Urk. Buisinessclub meeting SVU, voetbal, de veteranen dag en natuurlijk de Urkerwandeltocht.  Want ondanks dat we hier heerlijk wandelden, liep ik vandaag ook vaak op Urk. Zou alles goed gaan? Maar gelukkig liep alles naar wens dankzij de medewerking van vele vrijwilligers. Alleen jammer dat een wandelaarster een gebroken been opliep. Maar verder kon iedereen, net als wij, genieten van een mooie wandeldag.

Aangekomen in het hotel, vinden we het zonde om op de kamer te blijven hangen. We slenteren nog wat door het stadje, doen een bakje op een terrasje, eten een ijsje in de zon. Gewoon genieten van een zonnig wandeldagje.

Routefeiten:
Route: Albadin naar Villa Alba. 20 km weinig steile klimmen.
Hotel: Villamartin, beetje jaren 70 hotel, maar redelijk goed, twee losse bedden, douche, redelijke wifi.
Markering: goed.

1. Ester Barends:
    15 september 2012
    Hoi Laus en Esther, we konden vandaag natuurlijk niet achterblijven na elke dag jullie wandelblog te volgen. En hebben mee gedaan aan de wandeltocht. Het was geweldig, de organisatie was perfect, goede wegbewijzering en een heerlijk zonnetje. Wat wil je nog meer!
    Zo hebben we even kunnen ervaren wat jullie elke dag doen.
    gr. Ester van tante Alie en voor morgen een goede zondag toegewenst.
  2. Alie schenk(peppelstek):
    15 september 2012
    Hallo daar wij hebben vandaag de 20 km gelopen een prachtige dag, liep wel veel minder mee dan vorig jaar hoe dat kan?Geen idee het was een uitgelezen prachtige dag om te lopen, jullie ook nog veel plezier groeten vanaf de bult.
  3. Jannie Snoek:
    15 september 2012
    Hallo daar, ik heb vandaag ook mee gedaan met de wandeltocht, 12,5 km want ik kon door andere verplichtingen oa bij SVU niet eerder dan half 2 beginnen. Maar het was heerlijk. Jammer dat onze Janneke niet mee kon want die zit met Klaas in Spanje. Flink wat kilometers zuiderlijk dan jullie maar ze volgt jullie tocht ook.
    Veel succes voor de komende dagen, het eind komt in zicht!