Afl. ik vetrek..

19 juli 2016 - Espalion, Frankrijk

Hij zat een tafeltje verder op, knappe gast, dik zwart haar in een staart, netjes baardje, gekleurd armbandje om. Hij bestelde in vlot Frans de pizza van de chef, wijn en later nog een heerlijk dessert. In tegenstelling tot ons die eerst 10 minuten nodig hebben om de kaart te ontcijferen. Want kaarten met engelse vertaling eronder zijn hier een zeldzaamheid. Het pure Frankrijk zullen we maar zeggen.
Hij vroeg of we waren komen lopen in vlot Nederlands, we legden uit over hoe en wat en vroegen hoe hij hier verzeilt was.
Hij was drie jaar geleden vetrokken uit Nederland, met zijn vriendin. Heeft een stuk grond gekocht bij een stuwmeer in de buurt, en gaat daar vakantiehuisjes bouwen. Hij gaat voor zijn vriendin ook een yogacentrum bouwen. (Vandaar dat armbanje dus.)Het hele project zou anderhalf jaar gaan kosten maar duurt nu al drie jaar. Morgen komen vrienden hem helpen de vloer in het eerste vakantiehuisje te leggen. Maar ...het is daar fantastisch, helemaal zen. Ik kan niet nalaten te vragen naar de financiering. Hij heeft eerst 10 jaar gewerkt in de financiële branche, heeft een huis in Amsterdam dat hij goed verhuurd, maar gaf hij toe, hij had vorig jaar toch wat geld moeten lenen. Hij heeft wel een landrover, een Scandinavische boot, nog een auto en een opgeknapt huis op een prachtige plek. We moesten vast komen kijken als het morgen zo heet wordt.
Vandaag was morgen en inderdaad het is een mooie plek. We hoorden ook zaaggeluiden en even later zagen we hem zijn boot leegscheppen. We groeten hartelijk. Hij woont prachtig maar/en afgelegen. Zo in de zomer komen er verschillende Franse families picknicken, barbecuen en zwemmen, lekker hoog in de bergen, onder de bomen met koel water. 'S winters lijkt het mij misschien wel mooi maar vooral erg afgelegen.
Ik hoop voor hem dat het allemaal gaat lukken en dat als de hectiek van het bouwen voorbij is, hij het nog leuk vind.
Wij lezen ons boek uit, vouwen het picknickkleed op, en vertrekken.

1. Co:
    20 juli 2016
    Las Psalm 18 vers 30 vandaag
    Heel toepasselijk voor jullie .
    Ja in Zijn kracht lopen we we door Zijn mooie natuur ,
    Is warm hier , maar wij gaan as Vrijdag ook weer een dagje wandelen
    Hgr Piet en Co
  2. Ingrid:
    20 juli 2016
    Heerlijk! Mensen met dromen en idealen waar ze mee aan de gang gaan.
    Welk boek lees je tijdens zo'n wandeltocht?